Onze bedrijfshistoriek

1 februari 1988: Starten in bijberoep

Met kleine stapjes waag ik mij een weg in de boekhoudkundige wereld, en vraag een handelsregisternummer aan in bijberoep. Ik krijg van een jonge zelfstandige uit Izegem het vertrouwen om als jonge boekhouder zijn zaken mee te helpen behartigen. Via een bijkomende activiteit als verzekeringsagent krijgt onze kleine onderneming stilaan vorm, en kunnen we beginnen dromen …

3 juli 1992: Van éénmanszaak naar een vennootschap

Na lang overwegen en nadenken beslissen we om onze vennootschap op te richten met als doel de mensen bij te staan inzake hun boekhoudkundige en fiscale verplichtingen. We doen dit nog altijd in bijberoep, met de bedoeling om stap voor stap te groeien.

1 oktober 1998: Van bijberoep naar hoofdberoep

Mede dankzij onze klanten van het eerste uur krijgen Hilde en ik de kans om een volwaardig boekhoudkantoor op te starten in hoofdberoep. Ondertussen zijn die eerste klanten vertienvoudigd, waardoor het mogelijk wordt deze stap te kunnen zetten. Ons kantoortje in de Witte Kaproenenstraat 18 in Roeselare begint echter serieus uit zijn voegen te barsten, met als gevolg dat we dringend moeten uitkijken naar een andere locatie.

26 maart 2000: Verhuis naar het kantoor op de hoek

Nieuwe mijlpaal in ons nog prille bestaan. In de Iepersestraat 389 te Roeselare vinden we het aardsparadijs, waarop we ons gedroomd kantoor kunnen bouwen. Sinds die dag is dit kantoorgebouw dankzij zijn ietwat opmerkelijke stijl het uithangbord van het ‘Boekhoudkantoor Frank Lagae’. Gestaag blijven ondernemers uit Roeselare en verre omgeving de weg vinden naar het kantoor met de deur op de hoek, zoals het artikel in De Weekbode indertijd liet uitschijnen. Dit moest en zou namelijk een troef worden, want iedereen, van kleine ondernemer tot grote KMO’er, moet zich op zijn gemak kunnen voelen. Dossier- en klantennummers staan niet in ons woordenboek.

Gezien het boekhoudkundig aspect steeds groter en groter werd, hadden we ondertussen beslist om alle activiteiten inzake verzekeringen stop te zetten, zodat we onze klanten nog beter konden dienen in de branche waar we dachten hen het best mee te kunnen helpen en bijstaan, met name in hun boekhouding.
Jan, Piet en …. konden en kunnen nog steeds dagelijks bij hun boekhouder terecht voor alle vragen en problemen. Door het groot aantal klanten werd de druk doorheen de jaren natuurlijk steeds groter, maar met begrip van iedere klant konden we deze hectische periode overbruggen.

1 juli 2011: Onze oudste zoon Olivier komt erbij

Opnieuw zijn we ettelijke jaren verder, en kunnen we met blijdschap onze oudste zoon Olivier in de zaak verwelkomen. Na zijn studies in het Klein Seminarie te Roeselare begon hij zijn studies in Gent. Na vier jaar studeerde hij ook af als Master in de Handelswetenschappen. Vanaf nu staan zowel Olivier als ikzelf paraat voor al Uw boekhoudkundige problemen. Met twee ben je namelijk altijd sterker dan alleen. We zijn er voor U !

1 juli 2014: Onze jongste zoon Miguel komt erbij

Na Olivier hebben we nu ook het geluk dat ook de jongste zoon Miguel zijn vaders voetsporen volgt.  Na hetzelfde parcours te hebben afgelegd is ook hij op 1 juli 2014 afgestudeerd als Master in de Handelswetenschappen.  Vanaf nu staat hij dus ook ten dienste om onze klanten te helpen bij hun fiscale en administratieve beslommeringen.  Ondertussen heeft Olivier met vrucht zijn examens gedaan voor het BIBF, en staat hij eveneens op het tableau van erkende boekhouders.

1 januari 2015: Verhuis naar het Clintonpark

Ons kantoor in de Iepersestraat is spijtig genoeg uit zijn voegen gegroeid.  Onze beperkte archiefruimte en het gebrek aan lokalen om onze klanten privacy te geven bij één of ander gesprek, hebben ons verplicht om naar een andere locatie te zoeken. Na lang wikken en wegen, hebben we dan uiteindelijk beslist om een kantoorruimte in het Clinton Park te kopen, om daar onze nieuwe uitvalsbasis te vestigen.  In dit kantoor van 220 m² hebben we opnieuw alle mogelijkheden om U van dienst te zijn.  We hopen dat U vlot de weg naar onze nieuwe locatie mag vinden. We plaatsten ook ons logo eens in het nieuw, en vanaf 2015 wordt onze firmabenaming gewijzigd in “Boekhouding Lagae”.

Bij vragen? Aarzel niet ons te contacteren!

Over Boekhouding Lagae

Wij zijn een boekhoudkantoor gelegen in Roeselare, gespecialiseerd in de kleine KMO.

Volg ons op facebook

  • boekhouding@franklagae.be
  • 051 21 25 58
  • Ter Reigerie 7 bus 3
  • 8800 Roeselare
  • BE 0466.636.894
  • BIBF 70170157470